Klubben

er med start i 1998 en forening, som med udgangspunkt i en indendørs klatrevæg samt flere udendørs friluftsaktiviteter, ønsker at give interesserede mulighed for en aktiv fritid.

Med andre ord spænder vores aktiviteter primært over vægklatring, træklatring og rapelling, men også mindre ekskursioner og klubture til Norge og Sverige, hvor klippe- og sportsklatringen er i højsædet. Desuden arrangeres overlevelsesture, oplevelsture, mindre adventure races mv. for interesserede.

Vi har til huse i Snedsted Hallen, hvor størstedelen af den nuværende væg blev opført i 2009. Endvidere er klubben i besiddelse af to flotte klatreskulpturer af norsk granit, der er placeret ved klubbens hovedindgang. I 2012 blev væggen yderligere udvidet med en strukturvæg, mens udvidelsesplanerne fortsat er store, heri inkluderet boulderrum og yderligere udbygninger af den allerede omfangsrige strukturvæg.

Thy Frilufts- & Klatreklub

Vores faciliteter

Thy Frilufts- og Klatreklub råder over ca. 300 m² væg fordel på 200 m² klatrevæg med 25 topankre og et boulderrum med 100 m².

Under Boulderrummet er klublokalet med køkken og træningsareal (Campusboard, Sloper, Hangboard) samt chill out møbler.’

I forbindelse med parkering til klubben har vi sat 2 klatresten af ca. 3.5 m høje.

Klubaften

juniorklatring (0 – 16 år)

mandag: 18:30 – 20:00

onsdag: 17:30 – 19:00

Senior klatring (16+)

mandag: 20:00 – 21:40

onsdag: 19:00 – 21:00

Kunne du tænke dig at prøve at klatre så er det gratis de 3 første prøveklatringer.
Kom en tur forbi, vi har instruktører som står klar til at hjælpe.

Børn (0-16 år)

kr.  300,-

/ pr. halvår

Incl. lån af sele og sko

Senior (+16)

kr.  400,-

/ pr. halvår

Incl. lån af sele og sko

Er I en skole, forening, institution eller firma kan I blive medlem og få uddannet jeres egne instruktører.

Kontakt formand Jan André Skovgaard på tlf. 21758077.

Gruppepriser

0 – 25 timer ……………………………………………. 2000 kr.

26 – 60 timer………………………………………….. +1000 kr

51 – 100 timer………………………………………… +1000 kr.

Instruktører

TFK har nedenstående instruktører tilknyttet til klubben:

Morten Dahl

Instruktør 3 og Træklatreinstruktør